Monday, January 23, 2012

::. emo tak stabil .::

Hai,emosi aku tak berapa stabil arini dan semalam.Semalam aku pergi pantai konon kononya nak pergi berkelah la kan dengan family.Mase nak gerak turun tu aku dah badmood dah.Rase macam ape ntah.Tapi aku buat slumber saje.Mase tengah bawak kereta tu memang kepala otak aku bukan bersama kereta yang aku bawak.Tibe tibe,gedum! Alamak,tak nampak bonggol.Rase macam bengang kepala otak.Dengan kaki aku turut menggeletar.Padahal dah dapat petanda awal dah sesuatu bakal berlaku dekat sana nanti.Aku teruskan perjalanan sampai la kat pantai.Siap makan tu,rase macam gatal nak pergi mandi,padahal aku langsung tak bawak pakaian pun.Kenapa lah jadi macam ni.Teringat yang aku ada pakai rantai,aku buanglah kan.Suruh adik kecik aku letak dalam beg kain dye,tengah mandi mandi tu banya kali jugak aku tertelan air.Padahal kalau pergi pantai au jarang sangat mandi.Nak dekat pukul 7 kitorang gerak balik.Mase dekat rumah tu aku berdiri depan cermin pastu tengok tengok rantai aku takde.Cari punye cari memang tade.Menangis meraung la kan ape lagi.Rantai kesayangan aku tu der.Pujaan hati aku yang bagi. Aku rase sedih sangat.My mom ngn my dad pun pujuk la aku cakap pergi cari esok pagi iaitu arini.Pagi pagi lagi aku pergi cari tadi.Malangnya pakcik nelayan  tu cakap air semalam naik sampai ke tebing.Aku cari rantai sambil nangis tadi.Sayu doe.Memang tak boleh tahan.Habis pasir aku gali.Sume tempat aku cari.Semalam dengan arini aku asyik menangis je.My mom cakap aku macam gila meroyan.Menangis saja pandai.Tok ma pulak pujuk,ok nanti kita beli yang lain.Lagi la kuat aku menangis.Aku tak nak yang baru,sebab rantai tu orang yang aku sayang bagi dan walaupun aku dapat balik rantai yang sama macam tu ,tapi dah tak bermakna lagi sebab bukan dia yang bagi.Aku sayang rantai aku tu.Rantai tu emas putih ada permata berbentuk dadu.Sape ade jumpe bagi la balik dekat aku.

Tak nak bercakap banyak banyak sebab mata dah sembab.
Miss my chain.
=(

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...