Wednesday, January 11, 2012

::. boleh ke tak .::

Hello eveyly body *macam pelat sikit nak sebut*.Ape khabar sayang sayang saye tuu?Tengah buat ape ea?Ok tak yah cakap banyak,kalo sayang sila kenyip mata anda untyk saya sekali.Kalo tak nak bagi sekali bagi dua tiga kali pon boleh.Hikhik.Kebabo je malam malam yang sejuk seperti menelan ice cool menthoes. *beto ke eja macam ini* ada aku kesah?antak la ko nak betol ke tak.Aduhai mata saya yang bulat ini kalo tengah tengah malam bertambah bulat lebih lebih lagi malam ni.Uhuu,adoois..sebenarnye saya yang cantik ini tengah mencari jodoh. *dish dish jangan nak perasan cantik,Allah marah tau kalo perasan* Ok tak kembali kepada series.Ok macam ni pagi tadi,tak de lah pagi sangat.Ala lebih kurang tengah hari la,tadi aku dengan sorang member ni g jalan jalan ukur tiang sekolah.Almaklumah kan ni taun last dekat sekolah.Tengah jalan jalan tuh jumpa cikgu ni then dye pun secara automatiknya berhenti di depan aku dan berkata seperti ini.

''Esok sape yang nak bace sajak untuk majlis perpisahan pengetua?''
Aku buat muka macam tak berapa paham,pastu aku kelip kelip.Cikgu tu macam tahu yang aku sedang mengelak daripada membaca sajak tu.Almaklumlah saya tidak biasa okey bersajak bagai ni.
Cikgu ni tengok lagi dekat aku.
''Ok,saya nak suruh awak baca sajak esok.Tolong carikan lagi seorang untuk menjadi partner awak esok''
''Ha?saya cikgu?''
''Ye,izzati yang kene baca sajak esok.Haritu kan dah jadi MC mase perhimpunan so tak de masalah la kan''
''Emm,okey cikgu''
Rase macam berada dekat aam lain sebentar.Yeke aku boleh buat ni.Esh tak caya lah.

....................................................................................................................................................................

Pada waktu sekarang ni aku dan mataku ini sedang melilau lilau mancari sajak untuk dibaca esok.Line puak bengong sikit.Aku on9 fb dan trus tag nama cikgu aku tu.
''Cikgu saya tak pandai nak bersajak,kalo jadi Mc tu boleh la''.
Sangkaan aku,cikgu aku tu dah tido.Rupe rupe tak lagi.
Dye semacam terhibur dengan status aku tu terus dye like dan komen.
''Orang jiwang boleh baca sajak, boleh menyanyi.. Dah jumpa puisi yang sesuai? Esok saya nak dengar ek...''
Ayoyo cikgu,yea yela.Demi cikgu Bahasa Meayu saya,saya akan sedaya upaya berlakon supaya boleh bersajak pada hari khamis nanti.


=D  

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...