Tuesday, May 24, 2011

:::. bersyukur .:::

Alhamdullilah krana masih dberi ksenpatan untuk mnikmati keindahan alam ini..ku syukur kpadaMU ya Allah kerana masih membenarkan aku untuk hidup di duniamu ini.krn masih diberi nyawa.masih dberi masa.tapi kita sebagai manusia tak pernah merasa cukup dengan nikmat NYA.walhal kalu nk kira brapa bnyak nikmat yg Allah dah bagi memang tidak terhitung.klu lah kita perlu mmbayar stiap yg diberi untuk kita..agak agak nye lah kan bile kite nak abih bayar.renung renungkanlah wahai sekelian makhluk di bumi ini.aku bcakap bukan kpade org lain,tapi buat diri aku jugak kan.yg pnuh dengan silap dan dosa dosa yg telah dbuat.semua org tak sempurna.


Aku sedih bile tengok berita pasal anak anak yatim tu.yg tanah runtuh tu.korang ,kalu korang kat tmpat mereka lah kan,korang nak ke mcm tu?maksud aku,korang tabah ke nak hadapi hidup mcm tu.dah la anak yatim,kne pulak mcm tu,yelah,sapelah kita kan nak nak pilih ape ape yg telah ditentukan oleh Allah.Dia yg lbih mngetahui ape yg Dia rencanakan untuk hambanya.bile blaku mcm ni.barulah rase insaf sikit kan.aku tak cakap dekat sape sape.aku cakap kat diri aku sndri.

Aku cuba mmbayangkan kalu aku ni kat tmpat anak anak yatim tu.dah la anak yatim kan,pastu kne pulak mcm ni.ak rase aku tak cukup kuat untuk mnhadapi ujian ini.sungguh.gagal dalam exan pn separuh mati dibuatnye.ni pulak hilang tmpat tinggal,hilang mak ayah,hilang kawan kawan,hilang sume nye.ramai jugak yg mninggal kan.abes tu kite nak buat mcm mane dah kan.mende dah nak blaku.kite doakan jer la yg terbaik buat orang orang di sekeliling kita smoga sumenye slamat dunia akhirat.


Buat kuarga ,sedara mara pelajar2 yg dah mninggal tu..banyk2 kan lah besabar dan berdoa di atas ketentuan ilahi ini.redhakan ape yg berlaku.stipa yg terjadi ade hikmat yg tersembunyi.cume kite jer yg tak tau.same same lah kita doakn untuk sedara2 kita yang dah mninggal dalam kjadian tu.smoga roh mereka tenang disana kelak.alfatihah......


SYUKUR LAH KALIAN KERANA MASIH DIBERI KESEMPATAN UNTUK MERASA NIKMAT ALLAH INI.YA ALLAH YA TUHANKU,SESUNGGUH NYA AKU BERLINDUNG KEPADA MU DARI KESEDIHAN,DARI DIBELIT HUTANG,DARI KEKECEWAAN.SESUNGGUH NYA ENGKAU MAHA MENGASIHI DAN MAHA MENDENGAR.AMIN YA RABBAL ALAMIN.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...