Friday, January 13, 2012

::. haRuS BeRuBah .::

Sobahalkhoir.Selamat pagi.Good morning to everyone.Alhamdullilah masih bernafas lagi harini.Syukur

diucapkan kepada Sang Pencipta kerana diberi lagi nafas untuk aku meneruskan kehidupan ini.Oh yea,arini

cuti.So aku bangun awal sebab kejap lagi aku kene pergi sekolah.Amaklumlah,''saya pelajar STPM tahun

ni''.Kalau boleh nak amik 4,5 tahun lagi STP,kalau boleh la.Sebab tak ready lagi.STPM,tu tau STPM,hidup

dan mati tu.Huish,kalau nak sebut pasal ready tak ready ni sampai bile bile pn tak ready.Tambah pulak kalau

asyik duk main main je.Betul tak?Dalam minggu ni cikgu aku da banyak kali sebut pasal

''BERUBAH''.Berubah kenapa?Cikgu suruh semua pelajar-pelajar dia.Ni salah,pelajar-pelajar 2 dah ramai

so kene guna pelajar-pelajar @ semua pelajar baru betul.Chewah,jadi macam Cikgu Fariza Nurbaya

pulak,cikgu BM aku.Okeke,kembali kepada asal,cikgu pesan dekat pelajar dye suh berubah.Kalau yang tak

pernah buat semayang hajat tu tolong buat.Kalau yang tak pernah study tu tolong lakukan.Kalau yang tak

pernah bangun malam untuk buat tahjud tu kene biasakan.Kalau asyik tidur tu sila kurangkan.Kalau yang

malas tu tolong rajinkan.Dan paling penting,start minggu depan sematkan azam yang baru di dalam

jiwa,kepala otak,naluri keibuan,naluri kebapaan.Eh jangan nak mengarut sangat.Lempang kang.Setkan

dalam hati,''AKU MAHU YANG TERBAIK,AKU INGIN BERJAYA!!''sambung SIKIT

LAGI,''BERJAYA DUNIA DAN AKHIRAT!''Bila tiap kali cikgu cakap macam tu,hati aku jadi sayu

je.Sume orang nak berjaya kan.Tak kira la sape sape pun kecuali orang yang takde hati dan perasaan.So

starting from now,aku kene berubah.Kene lagi rajin.Aku dah rajin kan,so up kan sikit jela lagi.Perasan

rajin.2.2.12 ni ada exam.Setiap kali ingat exam aku jadi terus nak tido.Omaigod tolong la aku,tiupkan dalam

diri aku ni suh rajin.RAJIN! Bukan rajin berfb.

IZZATI YANG CANTIK MACAM BUKU PENGAJIAN AM,KAMU HARUS BERUBAH

BERUBAH BERUBAH BERUBAH BERUBAH BERUBAH BERUBAH BERUBAH DAN BERUBAH!!

KALAU TAK BERUBAH AKU LEMPANG! (Suara hati yang telah terpantul dekat skrin)

Kepada Siti Nurul Izzati yang pretty no ugly ::::::

    ---> Exam ni nak pointer lagi tinggi dari yang aritu.

-------> Kurangkan masa tido.Lebihkan masa berfesbuk.

-------> Kene fokus dalam kelas!

-------> Malam-malam kene bangun.Bangun g toilet.

-------> Semayang dan doa jangan tinggal.

-------> Selalu kene berfikiran positif terhadap orang lain.


Ok,semangat berkobar-kobar telah menerjah.Nak study! =,=

Bubye sayang..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...